Va gör ni?

20130405-211155.jpg

20130405-211218.jpg

/KP

8 svar to “Va gör ni?”

  1. Clementine Says:

    Ligger i sängen och önskar att jag hade partner och barn. Så man kan kalla det mentala squats att ta sig upp i den gropen.

    • Ia Says:

      lite samma här. Fast soffa och minus barn.
      Eller alltså – jag längtar efter någon som jag skulle vilja ha barn med.
      Eftersom jag som grundinställning inte vill ha barn..

  2. Plahplah Says:

    Finns det nån konversationskurs där man lär sig beach2013/banta/vv/lc-fuking-gi/men-de-hannlar-faktiskt-om-hälsaHÄLSAAAA/villBARAkännaMIGnöjdMEmej/LIFSSTIL pratet som verkar obligatoriskt för att passa in i grupper med kvinnor?

    Alltså det är svårt att bonda då va när man inte KAN prata LIFFSSTILbmiLIQ eftersom det får min jerkbrain att kicka igång ätstörning igen. Ja.
    Så vet ni hur man gör? För jag vet inte.

    • Tobias Says:

      Jag antar att du helt enkelt får välja grupper med kvinnor där de pratar om något annat? o_O

    • Siv Says:

      Har inte pratat träning eller kost någonsin. Förrän vt13. Så jag tror det går att hitta klickar utan. Har ju vara haft det, i ca 100 år. Men jag är ju lite skeptisk till att undvika saker. Hur skulle du kunna artighetsprata träning utan att kicka störning? Vad triggar?

    • Ia Says:

      Som drabbad så är jag också så jävla trött på att hövvet snedtänder så fort man inte passar sig.
      Jag tror dock att bästa sättet (för mig) inte är att undvika ämnet – utan lära sig att förhålla sig på ett nyktert och städat sätt till det hela. Att kunna lyssna och deltaga och tänka och känna och ha åsikter och synpunkter – UTAN att dra till med ett återfall.
      Det funkar för mig så länge jag är i balans och inte är trött/stressad/uppgiven/ledsen/etc.
      Men helvete vad det är lätt att halka av banan emellanåt.
      Då är det bara att acceptera fallet och börja på rätt spår igen. Utan att klandra sig själv för ”missen”.

      För mig fungerar det bättre och bättre för varje dag.
      Tack vare terapi av olika slag.

      • Plahplah Says:

        Jo det är väl så man får överleva. Jag brukar dock inte säga så mycket mer än ett ‘jaha vad trevligt lycka till’ och sen försöka byta ämne.

        Det kanske är undvikande men Sen är det ju så att jag tycker samtalsämnet är så sheissetråkigt. Jag höll på att älta allt det i 180 år(den du Sivan!) så vad folk än säger har jag tänkt det många många gånger. Inget nytt under stolen liksom.

        Hursomhelst puss till dig Ia, underbart att du mår bättre.

  3. Tobias Says:

    Klar! Vad vinner jag? Snälla säg att jag vinner något?

Kommentera

