Att prata om träning

Är en sån grön jävla n00b så ska ej yttra ett endaste eget ord om det. Men vill tipsa/påminna om det bästa jag läst i ämnet, som tveklöst spelat en betydande roll i detta att närma mig gym, organiserad motion, freaking DRICELL: Linnas träningsskola.

Så klart, så nyktert, så inkluderande och hoppfullt. Sunda pointers och tips ner på detaljnivån sportstrumpor (ja jag behövde sannerligen höra, och ja det gör enorm skillnad från första minuten).

Önskar Linnas träningsskola fanns i bokform.

23 svar to “Att prata om träning”

  1. Clementine Says:

    Fast det fattas ju massa inlägg på den bloggen….? Kommer bara till #44 och sen är det stopp på äldre, vet inte varför. Men visst är den bra, framförallt matbiten, att man ska äta, inte så mycket tjafs om vad, bara att man ska tänka lite mer på när och så.

  2. Clementine Says:

    Och nån dag, kan vi prata om det här:http://www.vitanova.dk/sv/
    Jag funderar helt serri nu faktiskt. Behöver snacka om det.

    • Carina Says:

      Ja?! Hemskt gärna. Jättespännande som jag faktiskt tänkt på så sent som igår, ville säga ”du har inte funderat på…” till en person. Vet inte varför jag höll tillbaka? Kan man fråga så? OBS ej ur det blå då utan när vi pratade om ämnet. Hehe.

      • Clementine Says:

        Jo, men det tror jag nog att man kan om personen inte är überkänslig. Ska på fest nu, men pratar gärna mer vid ett senare tillfälle!

    • Siv Says:

      Gör det bara. Vänta är ju värdo och om Ryan Gosling kommer din väg så är ju inte en knodd ett hinder. Vem fan har inte det liksom.

    • Clementine Says:

      Ska bara fixa lite slantar först. Min ekonomiska situation är väl inte direkt förspänd i nuläget. Visste ni att de har börjat med öppna donatorer sen okt 2012? Känns på ngt vis bättre för ungen och som om donatorn är mer seriös, eller vad tycker ni? Tydligen vanligt att just ensamstående väljer detta alt. Jag funderar även på huruvida man ska ”skoja till det”, rent etniskt. Tankar på den biten?

      • Siv Says:

        Ja om du tror att du kommer älska ungen ändå så.

        Vore ju lite av en utmaning om du får en irländsk gingerson med morotshår och pytteögon som springer runt och skriker obegripligt och slåss med svärd. Lite lättare att älska om hen åtminstone har lockar i nacken.

      • Clementine Says:

        Lustigt att du säger det, för jag träffade en trevlig irländare på matchen förra söndagen. Han är rätt ginger, men jag älskar ginger iofs. Nä, jag tänkte mer åt asiat/afrikanhållet, men det känns så konstigt ur så många aspekter att jag känner att jag måste vädra min strukturella rasism och fördomar några varv. Hur ska man egentligen tänka när man då, hårddraget, specialbeställer en knodd? Den kommer ju att bli lik mig till viss del, men ska jag tänka sannolikhet för vilken typ av man jag skulle fått barn med naturligt i ett parallellt universum där förutsättningarna var de samma som i detta? Gaaaah. Har aldrig känt mig så vit och svensk och privilegierad som i den här frågan.

  3. Siv Says:

    Vore iofs spännande att leta efter man som är lik sitt barn. Att bli bra på massage kan man ju träna sig till.

    Men alltså såhär: Klart att återkommande frågor om huruvida kiddot är adopterad eller ej kan vara jobbigt? Sen är det klart att det inte känns klockrent att anpassa sig efter folks benägenhet att spotta olikheter.

    • Clementine Says:

      Eller hur? Nej, jag tänker väl lite som dig, med frågor om pappa, som ju ändå kommer att komma oavsett. Och ska jag gå på mamma-linjen så vore det ju ”naturligast” med någon av det lite mörkare slaget så att barnet helt säkert får mina färger. Om jag skulle välja en afrikan, skulle det kanske kännas som ett statement, men jag skulle nog inte få lika många frågor om adoption som med ett asiatiskt barn, om du fångar min drift. Jag menar utöver 2m lång, välutbildad och konstintresserad.😀 Alltså, det känns mer och mer bisarrt ju mer jag tänker på det i rent praktiska termer. ”Till köket har jag valt den lite lugnare färgen Balett för att….”

  4. kvinnopartaj Says:

    Barnanskaffande ÄR ju bisarrt oavsett hur. Men ja, spännande tanke, hurpass öppna är öppna donatorer? GOT PICS?

    • Clementine Says:

      Haha! Man kan ju önska, men riktigt så bra är det nog tyvärr inte. När ungen fyllt 18 får hen kontakta Fadren om hen vill. Kanske har någon maxgräns för hur mycket säd man får lämna oxå till skillnad från anonyma, har inte helt koll på hur det ser ut. Undrar om man kan få en mixpåse, så blir det ändå lite slumpen som avgör.😄

      • Amanda (Alla har en bok) Says:

        Min enas bästis blev till i Tjeckien, helt anonyma ägg- och spermadonatorer, ‘vita’ var enda kriteriet mamman gav. Gick på första försöket hos mannen med smeknamnet ‘Slaktaren i Prag’. Finare + trevligare kiddo har jag sällan mött. Mamman var 43-44 då. Vill du ha info så maila mig.

    • Janica Says:

      Jo, man får se foton, och en himla massa annan info också. Har en kompis som är gravid medelst donator i Köpenhamn. Har för mig att man får typ 8 sädpåsar. Kan kolla.

      • Clementine Says:

        Äntligen lite konkret och matnyttigt! Dig kan man lita på! Håll mig gärna uppdaterad. Hur gammal är din kompis? Hur många försök tog det?

      • Janica Says:

        35. Första omgången gick det på andra försöket men slutade med missfall, andra omgången dröjde det till typ 7:e. Be Maggan om min e-post om du vill, jag är en källa av matnyttig visdom.

      • Clementine Says:

        Det vore gör-gulligt, det gör jag!

  5. Clementine Says:

    Men på ett sätt har man ju ändå ”valt” vem Fadren är när man får kids på naturlig väg oxå. Man väljer ju vem man ligger med, så då kan man ju lika gärna tänka vem man skulle legat med om man fick välja. Bisarrovärlden igen.

  6. Siv Says:

    Sått och blandat – en ny färgrik blandning från Danmark.

  7. VFittan Says:

    Najs! Tack för tipset, gillar stilen =)

Kommentera

