Moderskap, en accessoar som lyfter och helgar den trashigaste outfit

Jaha en amningsvideo följt av en uppmaning att maila amningsbild. Oki. Visa, rätten till, sexualiserad kroppsdel, döda alla stånd, jomen låter väl bra och premien var två bordstabletter och en dåligt liten Iittalaskål sa du?

Sign me up bror.

20130425-181258.jpg

11 svar to “Moderskap, en accessoar som lyfter och helgar den trashigaste outfit”

  1. Siv Says:

    DU HAR INGEN RÄTT ATT VISA DIG SÅHÄR UTAN DET ÄDLA SYFTET ATT HÅLLA ETT BARN VID LIV!!!1!

  2. Clementine Says:

    Jag blir lesbisk av dig kvinna, för att citera Sessan.

  3. Lady Dahmer | Postpatriarkal Feministfitta Says:

    fast asså, de av oss som tjafsar om rätten att amma offentligt osv ställer oss inte emot pattarna som sexuella heller. Ser ingen motsättning alls. För min del får kvinnor visa pattar precis hur och när de vill.

    Problemet är ju att jag upprör min omgivning tiotusen gånger mer när jag ammar än när jag har en generös urringning/bikini.

    Eller har jag missuppfattat nåt?

    • Siv Says:

      Menar inte specifikt du men det tycker jag att jag hör jämt? Gnissel om att kvinnor visas upp för att behaga män? Men när brösten visas upp för att föda barn är det okej. Det är ett betydligt ädlare syfte.

      Vilket är jäkligt intressant.

      • Lady Dahmer | Postpatriarkal Feministfitta Says:

        asså, jag har problem med att kvinnan objektifieras. Det har jag definitivt. Men att kvinnor är sexiga eller visar sina kroppar är ju inget problem. Det ”oädla” ligger väl inte i kvinnans beteende utan i männens förväntan i såfall? Alltså ej fult att vilja vara behaglig. Däremot fult att förvänta sig att kvinnor ska vara det.

      • Clementine Says:

        Åh, jag håller med så mycket. /En som inte får visa brösten (kanske bara vid konstnärliga fotosessioner godkända av Genusfotografen) för hen inte har fött några barn och kanske inte ens tänker amma om hon skaffar, förlåt, får några.

      • Lady Dahmer | Postpatriarkal Feministfitta Says:

        men asså vem fan har sagt att du inte får visa pattarna?

  4. burgschki Says:

    Dina bröst är som svalor som häcklar.

  5. Gloria Says:

    Detta kommer att bli en klassiker! Smart och underbart!

Kommentera

