Konsten att balansera upp ett underbett

Okej handen på ”hjärtat”. När ni träffar potentiella partners, hur ofta tänker ni på hur era gemensamma barn skulle se ut? Har ni någonsin valt bort någon eftersom era drag inte hade blitt bra tillsammans? Eller tänkt efteråt att ni kanske borde ha gjort det?

Tacksam för svar. Foto = +. Puss.

32 svar to “Konsten att balansera upp ett underbett”

  1. Grillfest Says:

    Nej, när jag träffar potentiella partners tänker jag på ( i ordningen )
    1. Kommer hon vilja ligga med mig?
    2. Om hon vill det, kommer min fru att få reda på det?
    3. Eller nej föresten , det finns ingen 3.

  2. burgschki Says:

    Nej. From nu dock. Fan.

    • Clementine Says:

      Hahahaha!
      Du får inte bli på smällen innan jag har hunnit hälsa på i Berlin! Fast jag klarar ju ändå inte alkohol just nu. sxeforlife

    • kvinnopartaj Says:

      Några stora flaws du vill motverka?

      • burgschki Says:

        Asså blir jag smällen lär jag inte behålla det ändå. Tolv veckors mammaledighet och jag. vill. ej. ha. barn.

        flaws: mamma och syrra överviktiga annars är både mamma och pappa snygga,mörka och stiliga med bra hy. ser tio år yngre ut än de är. men jag har hjärtproblem och högt blodtryck på pappas sida (plus jag själv) och dåliga nerver på mammas (manodepressiv, depressioner,) brorsan har spergers plus under utredning för schizofreni och alla vi fyra barn i familjen har ngn gång gått på ångestdämpande.

        hade vart jsukt spännande iofs o se vilka apor som kommer ur den mixen.

      • kvinnopartaj Says:

        Ja. Ni kanske inte behöver ligga med varandra i alla fall?

      • kvinnopartaj Says:

        Oskyddat alltså. Dömer ingen.

  3. Clementine Says:

    Klart att jag gör. Mitt mål var ju länge att få rödhåriga barn med fräknar och bruna ögon. Där var jag på god väg att lyckas. Nu tänker jag mer att familjefotot ska bli så intressant som möjligt, så är inte främmande för lite ”speciella” utseenden. Fast handen på hjärtat får jag nog vara glad om jag lyckas hinna trycka ut en liten råttblond svennebananbebis innan äggen tar slut.

  4. Hatchetface Says:

    Ja det gör jag även om jag inte har planer på att göra barn med personen. Mitt ex däremot, vi pratade öppet om hans svarta hår och olivfärgade hy och mina blå ögon, kindben och mun. De som inte funderat på detta ljuger. Det bor en liten rasbiolog i oss alla.

  5. Maggan Says:

    Jag och min man ser _exakt_ likadana ut. Folk tror att vi är syskon. Eh inte ett dugg pervo men i alla fall, det är omöjligt att säga vem vårt barn är mest likt för hon ser ut precis som oss båda två.

  6. Ia Says:

    Jag träffar bara pajsare, så jag ser till att köra med dubbla spiraler.
    Min fd dotter är fotomodell för övrigt..

    • Grillfest Says:

      Fan vilket gött epitet, pajsare. Jag är en pajsare. I min bok ligger det någonstans mellan douche och lirare.
      Var träffar man dessa pajsare?

      • Ia Says:

        Pajsare är är fina. Gammalt hederligt göteborgskt epitet.
        Jag träffar rätt många i och via jobbet. Och såklart på krogen efter avslutat gig.

      • Grillfest Says:

        Nu är jag ju gift sedan många år så jag varken jobbar eller går på krogen. Pajsare är alltså inte något bra genetiskt underlag för artens överlevnad? Finns det pajsare av det täcka könet? Om JA, rör de sig då i samma miljöer som de manliga, läs Jobb o krog?

      • Ia Says:

        Hmm, Det borde finnas täckta pajsare.
        De borde man hitta på samma ställen som de manliga. Hmm, får fundera och se om jag kan hitta ett exempel ute i den verkliga världen.
        Nja, pajsaren kan säkerligen ha genetiska fördelar, men beteende och attribut drar ner det. Dumt att chansa liksom.

      • Grillfest Says:

        Detta är ju så spännande, jag har nog aldrig träffat en kvinnlig pajsare tror jag. Möjligtvis skulle det kunna vara någon av Mi Ridells karaktärer i en sommarbuskis. Vad skulle du säga är deras främsta egenskap vid sidan av alkoholen förstås?
        Jag tror föresten att en av fotbollsmammorna skulle kunna vara en riktig pajsare, vi får se när det blir lite varmare.

      • Ia Says:

        jag har mött en kvinnlig pajsare. Anneli. Hon håller på Frölunda och har givit upp spriten nu.

        De främsta egenskaper måste nog ända vara humorn.
        Utmärkta som sällskap på krogen och stan.

  7. Adrenalin Says:

    Min man och jag är ganska lika, mörkt hår, bruna ögon och ungefär lika långa. Döm om vår förvåning när första barnet blev blåögt. Och mycket ljusare än någon av oss. En liten genetisk hälsning från barnets spökmorfar. Den äldsta är jättelång för sin ålder, den yngsta jättekort. Utseendet då? Jag har hållt tummarna för att de ska slippa vissa fula drag från våra respektive sidor. Kort överläpp och överbett från min sida. Stora öron. Ful näsa från hans sida (inte han men en del andra i släkten) och anlag för ölkagge. Jag var en gång ihop med en kille som liknade Freddie Mercury. Noll barn. En som var satt. Noll barn. Annars hade jag också önskat mig rödhåriga barn. Fräkniga. Med mitt höga IQ och hans konstnärliga ådra.

  8. Anonym Says:

    Nästan aldrig, för att jag sällan träffar potentiella partners och vill inte heller ha barn. Men nån gång med en stilig snubbe har jag tänkt att det är synd att jag inte vill, för våra barn skulle bli snygga.

  9. Sören Says:

    Jag brukar inte tänka på detta. Mitt fokus riktas i första hand att över huvud taget få sex vilket tyvärr inte blir särskilt ofta.😦

  10. Kim Says:

    Klart jag tänker så ibland. Tror dock jag kommer satsa mer på hjärta å hjärna när det väl blir dags att avla. Ibland tänker jag att det är bra att en skitsnygg människa skaffar barn med en fuling(mitt rättstavningsprogram försökte rätta mig att skriva Fylking istället, haha) Då jämnar ju liksom allt ut sig och kan bli riktigt intressant till och med. Men två fulingar som skaffar barn ihop, nej, det skulle rasbiologen i mig allt vilja förhindra till varje pris.

  11. Olga Says:

    Har inte valt bort men tänkt att det inte vore ”helt oävet” att få barn med någon från Sydamerika/Afrika p.g.a. fan vad gullig ungen skulle bli?? Ja, men nu fick jag med en balt. Jaha.

  12. Josef Boberg Says:

    Olga – apropå att få barn – så finns det väl roligare saker att göra med sitt liv – som jag ser det.

Kommentera

