Hot om våld

Ett av de största mysterierna med kvinnokröppa är för mig att inte fler väljer att se ut såhär?

20130527-111040.jpg

Varför tror ni?

/Siv

27 svar to “Hot om våld”

  1. Maggan Says:

    Kräver sjukt mkt disciplin och jobb? Men förutom det, nej inte jag heller. Så jävla ball.

  2. Siv Says:

    Jo men å andra sidan lägger ju många kvinnor ner oerhört mycket fokus på kroppen redan? Men så lite i funktionellt syfte?

    Tänker att ”hot om våld” är ständigt återkommande faktor för kvinnor att begränsas av? Om man är starkast då?

    • Maggan Says:

      Ja gud absolut, tänkte först dra en parallell till hur mkt man redan pysslar med på den här gamla trasan (naglarhårögonbrynbenarmhålorbikinilinjeföttertänder) … Fast jag skulle ju inte sluta med allt ovanstående bara för att jag började kroppsbygga. Bara en till sak att lägga all vaken tid på.

      Men det är riktigt coolt att vara stark. Har börjat känna mig lite biffig nu efter ett halvår på gym och det påverkar faktiskt självförtroendet.

  3. burgschki Says:

    Meh den där är ju enbart utskarvad i syfte att tävla i Fitness/Bodybuilder-tävlingar med, dvs främst för att vackert kunna posa och flexa med gluteus varneuär. Fast visst råstyrkan måste ju finnas där, musklerna lär ju inte vara gjorda av luft.

    Men så mkt jobb att underhålla. Dessutom är kroppen tuff, men rätt ful.

  4. Siv Says:

    Aaa bättre söt och ofarlig!

    • burgschki Says:

      En vill väl bli gift och försörjd ELLER?

    • Clementine Says:

      Ja, det vill jag just precis nu! Jag vill att ngn snitsig och mustig jävel som gillar att ge oralsex och som inte är våldsam och tjänar 50.000 netto som kan underlätta min extremt pissiga högst självförvållade ekonomiska situation ska döna in på valfritt fordon. Och put a gratis baby i min belly. För det ser jävligt mörkt ut på både Danmark- och Kina-fronten just nu. Är lite deppig på riktigt. Behöver ett heltidsjobb och två välbetalda extraknäck om jag ska ro projektet i land. Eller att släktens enda patriark går och dör så en kan ärva honom, men det får en väl inte säga i det här jävla landet!

      • burgschki Says:

        Du fixar det här Clempan. Men jag hör dig. Du kanske kan få ett asbra knäck på en privatskola?

        Orkar inte ta körkort, särsklt inte med tanke på terapikostnader så jag önskar i hemlighet att min kille inte sålt sin bil så han kunde köra mig överallt.

      • Anonym Says:

        Sjukt trist att jag glömde mitt fordon på verkstaden innan de stängde.

  5. Carina Says:

    Undrar allt oftare. I’m on it. Har lånat till mig känslan lite med stor hund – kan tänka mig att en biffig kropp ger lite samma effekt, en gnutta extra svängrum.

    Tänkte lära mig slåss också.

    • Ia Says:

      Lära mig slåss är jag också sugen på. Gick på friskis boxpass i två år. Hade jag inte haft så fjolligt yrke hade jag fortsatt med riktig boxning, men skaderisken, skaderisken..

    • Clementine Says:

      Och jag har försökt obutcha mig med liten fjantig sexandthecity-hund. Funderar på att bleka håret oxå.

  6. Tobias Says:

    Just den där kroppen avstår nog många för att det är svårt att få tag i steroider, och det är inte heller så jäkla hälsosamt. En kropp stark och muskulös så det räcker kan man få utan att knapra piller också, och varför så många kvinnor räds DET är en gåta även för mig.

    Ang att slåss, med allt det innebär både fysiskt och mentalt, har Stockholm Krav Maga Center nybörjarregistrering inför höstterminen den 22 augusti, och det är ett ypperligt ställe att lära sig🙂 Sjukt mycket lägre skaderisk än boxning, och dessutom fungerande självförsvar…

  7. Maggan Says:

    Ok anabola byggde denna kropp men håret borde en kunna få till utan hormonpreparat? Det ser ut att räcka för att vinna ett vanligt sketet pub brawl.

  8. Clementine Says:

    Jag tycker att armarna är rätt snygga. Och håret då, goes egentlisch without sayin’. Har nog lagt ner en hel del uppånertid med fön för att få det lyftet. Jag skulle svimma av blodtrycksfall om jag försökte mig på den volymen.

    Jag är för lat. Men det är störigt att känna alla muskler, som faktiskt existerar under min blygsamma övervikt, vill bara att fettet ska smälta bort. Är det något jag tänder på både hos mig själv och män, så är det just fastheten. Fast jag gillar min bumbirumpa. Får väl squatta ihjäl mig för att behålla den.

  9. Virrpanna Says:

    Yeah!
    Just nu är det så förbenat svårt att prioritera träning, och vips går jag ner en massa av det jag kämpat för att gå upp. Men snart så. Så himla kul! Stolt över varenda liten bulle på kröppa.

    • Virrpanna Says:

      Jo, men kanske för att det finns duktighet inblandat i det hele. Man blir översköljd av att ”man borde…” osv och bara kräks på skiten. Känner mig grundlurad av upptäckten att det är jäkligt kul och att man saknar träningen i de perioder den av olika anledningar är svår att prioritera.

      Jag har ett knepigt förhållande till duktighet. Jag är sjukt nöjd med att jag tränar och den förändring jag märker i kroppen. Blir jätteinspirerad av andra som tränar, men HATAR självutnämnda förebilder (följer en sån blogg bara för att gotta mig i hur jag inte blir inspirerad av ”rör ni på er ordentligt? Gör som jag… Bla bla bla…, på lördagar syndar jag ibland och äter knäckebröd, osv”).

  10. kvinnopartaj Says:

    Ja asså nu var det kanske inte just denna jag menade specifikt, men den verkar betydligt mer sällan vara det ouppnåeliga målet jämfört med andra gravt skeva kroppsmål.

    Just det där att mannens fysiska övertag ofta kommerupp i diskussioner om hotfulla situationer, hur man tolkar oönskade inviter etc är intressant då det sällan kombineras med någon slags aktivitet för att faktiskt minska detta övertag.

  11. Tobias Says:

    Jag hatar att alla fått lära sig sedan blöjtiden att man inte får sparka killar på pungen, aldrig bita någon och inte klösa ut deras ögon. Och att våld alltid är fel, så klart. Jag hatar det verkligen. Barn som får lära sig att även om de utsätts för övergrepp får de inte slå tillbaka, de ska bara gå därifrån eller säga till en vuxen. Om någon absolut MÅSTE försvara sig får man absolut inte skada den man försvarar sig mot, för det är jättefel. Och man får särskilt aldrig någonsin tänk inte ens tanken riskera att nudda någon killes pung. För det gör JÄTTEONT!

    Ja, det gör det, men om man våldför sig på någon tycker jag nog att man förtjänar den där smärtan och högst osannolika steriliteten. Försätter man någon annan i en situation där den antingen måste göra något den inte vill eller försvara sig så har man gett sitt godkännande till att hen försvarar sig på precis vilket sätt som helst, inklusive genom att angripa den helige pung eller bett i ögat.

    Jag lär min dotter att hon ska försvara sig, och att hon då får göra gärningsmannen illa, för det förtjänar hen, för jag vill att rätten till sin egen vilja och sin egen kropp, och att försvara den, ska vara så självklar för henne att hon gör det automatiskt om hon måste.

    Den lyxen har tyvärr generationer av föräldrar och lärare tagit ifrån de flesta av oss, och vi måste lära oss i vuxen ålder, och ofta för sent, att vi har rätt att trycka in handen i någons öga hela vägen till handleden, om det krävs för att freda oss.

    Fysisk styrka är ett övertag, men det går nästan alltid att övervinna med vilja, attityd och jävligt fula knep. Det finns ett intressant reportage om det att se på TV3 Play ( http://www.tv3play.se/play/310664/ är länken).

  12. Koala Says:

    Men snackar inte väldigt många just nu om utseendet (javet, det var frågan, men hatar utseendesfixering). Fatta vilken grym funktion att ha lite egen jävla råstyrka och slippa be någon om hjälp med grejer. Kunna lyfta tungt skit och ha en slitstark kropp. Synd bara att man måste avsätta gymtid på ca 10h + i veckan o bra muskelmat. Sen behöver ju inte dessa muskler synas precis sådär, för då lär en väl gå på diet. Men att musklerna finns där för användning och försvar är ju askalas, även om de är under fettet. Anledningen att jag inte ser ut sådär, för att svara på frågan, är alltså att jag inte pallar att bulka flera månader och sen dieta asstrikt. Och inte heller gymmar jag så extremt. Men jag ger fulla faen i hur någon tycker att det ”ser ut.”

  13. Anonym Says:

    Kanske för att man måste ha såna ”starke Adolf” trosor. Not fetch.

  14. Grillfest Says:

    Blir det nån uppladdning eller?

    • Ia Says:

      herregud, jag har slut på grogg. Och sitter här och uppdaterar twitter, instagram, facebook och bloggjäveln.
      Kommer det mer?

  15. Okinava Says:

    Håller med Grillfest: mer kvinnopartajspepp!

  16. Tobias Says:

    Är inte Kvinnopartaj ett hot om våld?

  17. Gloria Laudes Says:

    Det går inte, jag har för tunt hår och fönen är trasig sen 1982.

  18. Fanny Says:

    uppdatera.

Kommentera

