Forskare säger på fyllan

Hur stora växlar är det egentligen rimligt att dra på enskilda forskningsresultat? Läste i SvD idag om en studie på sebrafinkar, där analysen visar att unga hannar som misslyckas med att para sig drabbas av någon form av förlorareffekt även på sikt, och får inte ligga som vuxna heller. Once a loser, always a loser.

Gud så intressant. Asså det där går ju att applicera på människor också tänker jag. Det ser man ju hela tiden, om man tänker efter. Nördar som aldrig får ligga som teenies får inte heller till det som vuxna. Måste börja köpa sex ty för dem fanns ej annan kärlek att få. Blir socialt oregerliga. Skriver en hämndroman. Förvandlas till Neil Strauss. Tröttsamt.

 Eller nä. Det var ju bara en jävla fågel. Som två månader efter avslutat experiment tydligen visst fick stoppa in den trots allt. Så eh. Det var inget.

As you were.

/Maggan

Etiketter:

20 svar to “Forskare säger på fyllan”

  1. Grillfest Says:

    Det riktigt intressanta är ju om detta även bevisar motsatsen, dvs att om man ligger som ung så får man ligga mycket även senare. Tänker närmast på Birro, ligger han mycket nuförtiden?

    Sedan skall man ju inte glömma att fåglar mest ligger för att producera avkomma. Homosapoiens, not so much.

    • Maggan Says:

      Nej Grillo. Det bevisar ingenting ITY DET ÄR INTE APPLICERBART PÅ OSS. Det handlar om fakking fåglar. Pjuddar t.o.m.

      De e ba brus, cleverly disguised as information. Inte helt olikt Annica Dahlströms ”forskningsresultat”.

  2. Clementine Says:

    Jag veeeeet vem du hade i tankarna goda Magz, dock ej vem Grillz hade, om det vart någon specifik sådär.

    Själv tänker jag på Fredrik, har glömt hans efternamn, som gick i min klass 1-9. Det vart nog extremt lite köttaction där, för när jag såg honom på en marknad i gamla hemstaden, såg han ut som en liten, liten farbror. Vi hade nog knappt passerat 30 då. Han var inte heller helt olik en fågel när vi växte upp.

    Men Magz, du tänkte på Asse Tvåmeterstopsen från Down Under, eller hur?

    • Maggan Says:

      Asså jag var faktiskt ihop med Fredrik i säkert hela trean. Jag har gjort min plikt hära.

      • Clementine Says:

        Du minns att vi inte hade sex i lågstadiet? Eller har du hållit på den grejen oxå, precis som med läkaren?

      • Anna Says:

        Det är kanske inte bra bloggetikett att göra såhär, men plötsligt nämns läkaren. Han från ett tidigare inlägg va, som avreds vederbörligen på rummet? Under inlägget skrev jag om gubbcrusher och hur jag har mitt livs första på en… kollega. Hehe. Jo…

        Jobbgrej, sent, ”nej jag tänker inte gå hem än när kvällen är ung och natten varm” typ. Next thing I know har han tryckt upp mig mot väggen och kysser mig passionerat. Och har STÅND. Kan vara ett av mitt livs sexigaste ögonblick. Om än lite problematiskt på jobbet.

        Ville bara nämna det för NÅGON. Typ internet. Hoppas ok.

      • kvinnopartaj Says:

        ÅMG. Jaa det är ju bara att gratulera, HÄRREGUD vad härligt.

        Having been there känner jag att livet är faan för kort för att inte ta tillvara på de ytterligt few and far between knapplösa knull som erbjuds. Ja, det kommer bli knepigt på jobbet. Ja, det är det värt.

        Rock on syster.

        /Maggan

      • Anna Says:

        Ja, just så! Men konstigt. Jag som alltid varit småpojksjägaren ska nu typ femton år upp. Eller ja, ska och ska. Än så länge hånglar vi bara, men redan det är något annat. Och hetthetthett. Konstigt.

      • Ia Says:

        Åh åh åh – jag minns också!! Shit, bra jobbat!!!

  3. Clementine Says:

    Jag hade en undulat som aldrig fick komma till. Han drack ölskum och gick och skrek på golvet. Om vi nu återgår till fåglar. Försökte även para sig med händer, fötter och kräktes upp mat på en. Fin farsa skulle han blivit.

  4. kvinnopartaj Says:

    And also: jag tänker inte på nån. Det är just det jag INTE gör. Jag retar mig på att studien är presenterad så att man ska börja dra paralleller till människovärlden och tänka på t.ex. Fredrik från lågstadiet eller Assange. Men det handlar om en jävla fink. Det går inte att applicera på folk. Suck morr mutter. /M

  5. Janetweiss Says:

    ❤❤❤

  6. blablaplah Says:

    Oavsett resultat så måste vi ju ändå hylla terminologin ‘winner’=möe parning och ‘loser’=inge parning

    Jag förväntar mig att de även gör en follow-up där de studerar zebrafinkhonors beteenden. Men där blir det nog tre kategorier, ‘Skanky-ho’=görmöe parning, ‘Good’=lagom parning med rätt partner och ‘FatBitterFeministBitch’= inge parning eftersom hanarna inte vill.

    Äh ja ba skoja, egentligen tror dessa vetenskapshen är mycket opartiska och analytiskt lagda.

  7. Maya Says:

    Haha Neil Strauss!!!

Kommentera

