Oh jävlar

Cyrus acts out her faux bisexual performance for the white male gaze against a backdrop of dark, fat black female bodies and not slightly more normative cafe au lait slim bodies because the juxtaposition of her sexuality with theirs is meant to highlight Cyrus, not challenge her supremacy. Consider it the racialized pop culture version of a bride insisting that all of her bridesmaids be hideously clothed as to enhance the bride’s supremacy on her wedding day.

Orkar inte vara intellektuell och analytisk just nu så jag låter andra vara det åt mig. Tack Clementine för tipset.

8 svar to “Oh jävlar”

  1. burgschki Says:

    tycker cyrus verkar vara så sjukt dumihuvet, men hela den här grejen, det som förvånar mig mest är hur i princip all kritik mot hennes uppträdande objektifierar dansarna och gör dem till props som inte hade ngn aning om vad de ställde upp på.

    • Maggan Says:

      Mm fast sist jag kollade var dansarbranschen typ det hårdaste du kunde ge dig in i, inte minst som normalbyggd kvinna av färg. Får den allmänna känslan att de inte har svinmkt att välja på och är rätt tacksamma för vilket gig som helst. Inte minst med Miley Cyrus.

  2. lilla S | ett år efter studenten Says:

    MEH HALLÅ BOKMÄSSA OM EN VECKA!!!11 Var värsta grejen förra året minns jag, händer det något denna gång? Några parjattar som ska dit?

  3. Josef Boberg Says:

    Det finns något i allt.

  4. Lo Says:

    Cyrus har varit i farten igen och släppt nästa MV till balladen ”Adore you”. I den så onanerar Cyrus – och har förstås skapat uppståndelse.

    Å ena sidan tycker jag att konceptet är bra eftersom jag anser att fokus (som med mycket annat) ligger på män och deras ”självnöjen”.
    Däremot så är det väldigt mycket male gaze över hela videon.

    Vad tycker ni?

  5. Anonym Says:

    Så ni har gett upp helt nu? Plocka upp det här igen nu för i helvete!

Lämna en kommentar